نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

نیاز ِاندکی شناخته شده!

شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۰۰ ق.ظ

کمتر از یک ماه به یک سالگی وبلاگ نزدیکم! چند روزیه هست که با خودم فکر می کنم چقدر از نیاز ناشناخته ام شناسایی شده و چقدر تونستم به سوالی که پرسیدم جواب درست و قانع کننده ای بدم.

تو کلاس سفر زندگی متوجه شدم که عنوان وبلاگ از جمله ی مهم ترین مباحثی هست که در حوزه ی ego self مطرح میشه. یاد گرفتم که سرعت حرکت تو این محور باید پایین باشه و الا هر لحظه امکان چپ کردن هست. آروم آروم ...

شاید قسمتی از نیاز ناشناخته ام مربوط بشه به موثر بودن و فایده رساندن، که بتونه به زندگیم معنا بده.

شاید قسمت دیگه ای از نیاز ناشناخته ام مربوط بشه به معنا دادن به زندگی بقیه!

و شاید همین شاید ها باعث بشه عنوان وبلاگ تغییر کنه!

اما مهم تر از هر چی ادامه دادنِ مسیر قبلیم و به انجام رسوندن دوره ی تحصیلی ارشده (نوشتن پایان نامه و ...). اما من در این مورد فقط از گزینه ی تعویق استفاده می کنم ...  جالب اینجاس که میدونم اگه الان شروع کنم در انتهای یک هفته پایان نامه آماده ست ... .

دوره ی سفر زندگی هم تموم شد. در انتها هم عکسی با هم انداختیم.

جلسه ی پنج شنبه، دختر خانمی به قدری شمرده شمرده صحبت می کرد که تصمیم گرفتم من نیز چنین تغییری در نحوه ی گفتارم ایجاد کنم. باید تمرین کنم در این زمینه.

دیروز (جمعه) هم در انتهای جلسه، سوالی از دکتر پرسیدم. مهم تر از جوابی که داد نحوه ی برقراری ارتباط موثر او با من بود.


+ مغز نوشت: گاها متوجه نمیشم که چی میگم!


Unlearn


نظرات  (۳)

سلام
چه جوری رسیدین ب اینکه نیاز ناشناخته اتون اینه؟ نیاز ناشناخته یعنی هدف از زندگی؟ یعنی رسالتی ک برای هر ادمی متفاوته؟  نیاز ناشناخته یعنی چی ؟
پاسخ:
همه ی ما ها دوست داریم که لذت ببریم!
نیاز ناشناخته یعنی اینکه: "چی باعث میشه من از زندگی بالاترین لذت رو ببرم؟" البته لذت های سالم منظورمه. لذت هایی که پشتش خرابی نیست!
فایده رسوندن به بقیه هم میتونه بخشی از نیاز ناشناخته ی من باشه، اما همش نیست.
یکم راجع ب جمله یه استینم هم توضیح میدین؟ فهمیدما میخوام مطمئن شم ک درست فهمیدم یا نه...
چقد خوبه ک  این کلاسایه خانه توانگری رو میرین... منم خیلی دوس دارم برم شاید از مهر رفتم...اینجور ک از نوشته هاتون پیداس انگار بحث هاشون یه خورده فلسفی هم هست نه؟
پاسخ:
میگه اول باید خزعبلاتی که تو گذشته یاد گرفتیم رو یادگیری زدایی (unlearn) کنیم سپس اطلاعات صحیح و درست رو یاد بگیریم. این بحث خیلی جدی هست و میتونه در تعیین مسیر آینده ی هر کدوم از ما ها تاثیر بسزایی داشته باشه. خزعبلات هم متاسفانه هرکی تونسته در حقمون کامل کرده. میتونین چند تا مثال بزنین از خزعبلاتی که یاد گرفتین؟!

بحث های جلسات خانه ی توانگری از جنس ِ زندگیه که ممکنه گه گاه کمی (= خیلی کم) هم فلسفه چاشنی اون باشه.
اهاااان چ جالب..  من همیشه فک میکردم لذت بردن از زندگی (منظورم همون لذت سالمه) انگار گناهه یا چمیدونم فک میکردم برای ادم خوبی بودن انگار باید زجر کشید یا حتما باید بهت سخت بگذره تا کار خوبی کرده باشی و چون نمیتونسم اونجوری باشم عذاب وجدان داشتم ...
یکی از همون خزعبلات همینه ک گفتم ...زیاد هست برای هممون... ادم هم میدونه ک این فکر غلطه ها ولی سخت میشه عوضش کرد... "(البته خداییش من تا حالا برای عوض کردنش تلاش چندانی نکردم)
مثلا یکی دیگش اینه ک من همیشه فک میکنم خدا همش میخواد مچ منو بگیره میخواد حالمو جا بیاره تصورم از خدا ب اون مهربونی ایی ک میدونم هست نبود و حتی همین الانشم نیس... از بس از مدرسه و جامعه و خانواده خیلیا نه از روی بدی ب خاطر ندونستن ب من تصویرای اشتباهی از خیلی چیزا دادن و من یه عمر همه چیزو اشتباهی میدیدم ... الان همینقدر ک میفهمم خیلی از چیزایی ک برام عین حقیقت بوده ممکنه غلط باشه خودش خیلی خوبه اما باید بگردم دنبال جایگزینای درستش...
خیلی خیلی ممنون لطف کردین ج دادین .. ادم خیلی چیزا رو وقتی مینویسه برای خودشم شفاف تر میشه ک اصلا سوالش چیه ؟! راه حلش چی میتونه باشه و اینا...
پاسخ:
نه اصلا هم گناه نیست. خدا ما رو به گونه ای آفریده که دنبال لذت باشیم. اما ما انسان ها باید مواظب خاستگاه ارضای این لذت باشیم.
شروع کنین از کنار گذاشتن باور های غلط و چیزایی که به اسم حقیقت به ما دادن. خیلی زود در وجودتون شیرینی رو احساس خواهین کرد. به ما نیز در شناسایی اون باورهای غلط کمک کنین! 

خیلی خیلی ممنون که سر زدین به این وب و سوال پرسیدین.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی