نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

چه زن هایی جذابن؟!

يكشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۵ ب.ظ

همون جلسه ی اول سمینار "شخصیت سالم تر من" با محوریت خود کم بینی و خود شیفتگی بود که دکتر شیری چند تا از مواردی که باعث میشه یه زن (یا دختر) جذاب به نظر بیاد رو گفتن. البته باید پرسید جذاب بودن برای چه کسی؟! همچنین دکتر شیری تاکید کردن که زیبا بودن با جذاب بودن فرق می کنه. میشه فردی زیبا نباشه اما جذاب باشه. چند تا از مواردی که میتونه جذابیت یک زن رو افزایش بده از این قراره:

            - کمی دستاورد داشته باشه

            - بدست آوردنش کمی سخت باشه (Hard to get)

            - خیلی خانوم نباشه که در جای تقدیس کردن قرار بگیره

            - قلمبه سلمبه حرف نزنه

            - دستاورد هاشو تو چشم طرف مقابلش نکنه

 - به اندازه ی کافی با ادب باشه؛ به این معنی که اگه جاش بیوفته بتونه یکی رو جِر بده!
   اگر چه پسر دوست نداره توسط دختر ادب بشه اما اگه جاش بیوفته لازمه!

            - کمی Bad Guy باشه؛ به این معنی که بلد باشه کجا شیطونی کنه (این مورد خطرناکه وا!)

            - طنز هم به جذابیت کمک می کنه.


همین. البته به نظر نمیرسه کار سختی پیش رو داشته باشن! 

نکته 1: موارد دیگه ای رو میشه به لیست فوق اضافه کرد!

نکته 2: اگه هر یک از موارد فوق مبهم بود براتون، خواهشا سوال کنید! چون من در برابر مطالبی که از جانب دکتر شیری نقل می کنم مسئولم!


نظرات  (۷)

عرض ادب .

مطالب خوبی گفته.نمیدونم هولاکویی رو میشناسی یا نه.

 

خوبیش اینه اولا بسیار قابل اعتماد.نه از اونا که استناد کنی به حرفش بعد ببینی علمی نیست و شرمنده بشی از اعتمادت و اظهارت.

دوم اینکه انسان جامعی هست.هم مذهب بلده هم جامعه ایرانو به خوبی میشناسه هم علمی و...

سوم خیلی پخته است.خیلی...هولاکویی بشنوی انگار خیلی از کتابارو خوندی....


............................................

خب.بقول محمدرضا می گفت شوخی میکنم ولی میدونی که نصف هر شوخی جدیه.صورت و رفتار دکتر هم همینه.هرچند واسه مرد تقریبا درکوتاه مدت و یقینا در بلند مدت  زیبایی مهم نیست(از نگاه زنها)

خیلی جای حرف داره این بحث  و بحث شیرینیه ...

پاسخ:
سلام

البته که می شناسم. برخی از صحبت های ایشون رو شنیدم و برام جالب اومدن. فرد با تجربه ای نشون میدن.

در ضمن باید یادآوری کنم که دکتر شیری در آکسفورد درس ِیونگ رو خواندن. همچنین فلسفه ی اسلامی و فلسفه ی غرب رو نیز مطالعه کردن و بلدن. اگه می بینیم ساده حرف میزنن به خاطر اینه که میدونن کجا باید چطور صحبت کرد. 
سعی به عادت کردن به فضا ی جدید دارم.
هـــــم.. من که خودم دخترم اینارو که خوندم هم کمی نا امید شدم هم یه جوریه.. چون نمی دونم درسته یه فرمول برای این جور چیز های باشه یا نه.. بد نیستش.. یه جور پیشنهاد رفتاره، اما خوب جای سؤال داره که درسته آدم بگه این نکات را برای جذابیت دنبال کنین تا جذاب شین.. همون طور که معنی زیبا برای هر فرد متفاوته.. یعنی شاید بعضی اوقات افرادی را زیبا ببینیم چون بیشتر می شناسیم شون و اون ها اگر چه در نگاه اول زیبا نیستن، در چشمان ما زیبا دیده می شوند.
پاسخ:
لطف می کنی!
به نظرم درسته که آدم در جهت افزایش جذابیتش قدم برداره. اما نمیشه فرمول خاصی تو این زمینه داد و گفت که اگه فلان کار رو انجام بدی حتما اونطور میشه! 
باز باید سوال پرسید که جذاب بودن برای چه کسی؟ (برای چه کسی باید جذاب باشیم؟ یعنی خود ِمجذوب هم مهمه)

سلام بچه ها.با اجازه من یه نکته در جواب شیرین خانم بدم.

 

"جای سوال داره..." : بعضی وقتا بعضی کارا یه جور نقش بازی کردنه.خب اینجوری ادمی فکر میکنه  خودش نیست و حس خوبی بهش دست نمیده و خوبه که حسش خوب نیست!چون نقش بازی کردن در راستای درونش نیست.ولی بعضی وقتا تو "هستی" منتها یه کم گرد و غباری رو طلای وجودت نشسته.بعد این حرفها میشن یه دسمال هدیه از طرف یک دوست که خودت اون غبارو پاک میکنی.

 

شاد باشید و طلایی!

پاسخ:
ممنون از نکته ت. 

باز من میگم: کلا نمیشه فرمول خاصی تو این زمینه داد و گفت که اگه فلان کار رو انجام بدی حتما اونطور میشه! 

نکته ی دیگه ای که لازم می بینم به پست اضافه کنم اینه که موارد دیگه ای رو میشه به لیست فوق اضافه کرد.
سلام 
جالب بود 
خوشحال میشم که به مرور ، بیشتر در مورد کلاس "شخصیت سالم تر من" بنویسید
پاسخ:
سلام
نظر لطف شماست. :)
من هم سعی می کنم در این جهت عمل کنم.
۰۴ تیر ۹۳ ، ۱۵:۳۱ باران پاییزی
ممنون از اینکه مطالب کلاس رو اینجا پیاده کردید
خب یه جاهایی لازمه یه دختر قلمبه سلمبه حرف بزنه. این حرف حضرت حافظ آویزه ی گوشمه:
تا توانی مال بیندوز و علم بیاموز که نادان تو را به اولی داند و دانا به دومی
اون گزینه ی با ادبی دختر رو بشدت موافقم. چون زینت یک انسان از نظر من ادبشه خصوصن اگر صادق باشه تو ادبش نه نمایشی باشه
پاسخ:
خواهش می کنم. لطف دارید.
من وجه تسمیه ی جمله تون رو با حرف حضرت حافظ نفهمیدم. :)
راستی مطمئنین از حافظ ِ؟
سلام
ب نظر من اگه هر کس ادا در نیاره و خوده واقعیش باشه جذابه با هر تیپ شخصیتی ای ک داشته باشه... ب نظرم اینکه یه نفر بخواد مثلا تلاش کنه و اگاهانه این موردا رو رعایت کنه و ب قصد جذاب تر شدن بیاد این کارا رو بکنه خودش عین ادا در اوردنه و انگار واقعی نیست ...

البته این چیزی ک نوشتم چیزی بوده ک من همیشه فک میکردم درسته و جدیدا دارم بهش شک میکنم من نمیدونم چرا ولی همیشه  تلاش برای جذاب تر شدن رو زشت میدونستم یعنی انگار تصویری ک نشون میدم خوده واقعیم نیس ..
نظر شما؟
پاسخ:

مواردی که گفته شده میتونن به جذابیت کمک کنن، اما نه اینکه هر کی از این ها استفاده کرد حتما جذاب میشه. از همه مهم تر استفاده صحیح از این موارده: این که هدف اصلی خودمون در زندگی رو گم نکنیم. نکته ی دیگه ای که باید برای چندمین بار تاکید کنم اینه که جذاب بودن برای چه کسی؟

برخی از موارد اشاره شده ممکنه قبلا در حین زندگی عادیمون رعایت شده باشن یا بهشون دست یافته باشیم. اجازه بدین با مصداق صحبت کنم:

این که شما در چه دانشگاهی یا در چه رشته ای تحصیل می کنین، خودش یک دستاورده. یا به طور مثال ممکنه هنری در طول زندگی کسب بشه که جزء دستاورد های ما به حساب بیاد.

سوال: آیا هدف شما از بدست آوردن چنین موقعیتی (همون رشته و دانشگاه) جذابیت ِبیشتر بوده؟ آیا کسب این هنر به خاطر جذابیت بوده یا اینکه چون علاقه داشتیم دنبالش رفتیم؟ مطمئنن نه، اما همین دستاورد به جذابیت بیشتر شما کمک می کنه.

برخی دیگه از موارد گفته شده در گفت و گو با پسر ها رعایت بشه بهتره: مثلاً کمی Bad Guy بودن.

نکته مهم: Bad Guy بودن یک فرمه. یعنی این که من می تونم فرد بی ادبی باشم و Bad Guy باشم و یا اینکه هم میتونم فرد با ادبی بوده و کمی Bad guy باشم. به این معنی نیس که من تلاش کنم تا خودم نباشم.

مثالی که در کلاس گفته شد رو براتون میارم: دختر ِBad Guy شیطنت ِپسر رو در گفت گو با اون متوجه میشه و برای اینکه کنترل گفت گو رو بدست بگیره میگه: "شیطون دیگه چی بلدی؟!" و پسر تا خواست جواب بده میگه: "صبر کن! صبر کن! خیلی تند میری!"

دقت کردین که دختر Bad Guy تا اونجایی که میتونست ادبش رو رعایت کرد و از طرفی به گونه ای با او برخورد کرد تا ادب کردن ِ پسر تلقی نشه.

این که در یکی از کامنت های فوق گفتم در جهت جذاب شدن حرکت کردن خوبه، رعایت کردن برخی از مواردی هست که من رو به شخصیت سالم ترم نزدیک میکنه. ادا نیست بلکه تصحیحی است که نیاز می بینم تا در خودم ایجاد کنم برای یک زندگی سالم تر. 


از شما ممنونم که سوال پرسیدین تا این پست شفاف تر بشه.

۳۰ آذر ۹۳ ، ۲۳:۲۴ میثم هوشمند
خوشحال شدم که نسبتا اتفاقی وبلاگ یکی از بچه های خانه توانگری - و احتمالا هم دروه ای mec اردیبهشت93-  را پیدا کردم

پاسخ:
سلام
این پست رو به خاطر شرکت در کلاس "شخصیت سالم‌تر من" نوشتم که اردی‌بهشت 93 برگزار شد. :)
من هم خوشحالم میثم جان.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی