نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

چند سوال خوب!

چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۲۷ ق.ظ

چند ماه پیش از صفحه ی سهیل رضایی مطلب متناسب با حال خودم رو خوندم و  بسیار به دلم نشست؛ تحت عنوان "سوالاتی که از طریق پاسخگویی و تحلیل آن می‌توانیم نقشه راه تحول را کشف و مسیر برون رفت از مشکلات را طراحی کنیم"

  • چه جاهایی حس می‌کنید خودتان نیستید؟
  • کجاها هنگام تصمیم‌گیری دچار شک و تردید می‌شوید؟ برای رفع این حالت چه می‌کنید؟
  • تعدادی از بایدها و نبایدهای مرسوم در خانواده‌ی خود را بنویسید.
  • فکر می‌کنید چرا روابط صمیمانه شما به تدریج مخدوش می‌شود؟
  • آیا تا به‌حال کاری برخلاف عرف خانواده یا جامعه انجام داده‌اید؟ چه حسی داشتید؟
  • دوست دارید در میان خانواده، دوستان و جامعه چگونه ظاهر شوید؟
  • از چه رفتارهایی خشمگین می‌شوید؟
  • صفات بدی که به خود نسبت می‌دهید کدام‌اند؟ این صفات کجاها به نفع شما تمام شده؟
  • صفات خوبی که دیگران به شما نسبت می‌دهند کدام‌اند؟پدر شما چه آرزوی برآورده نشده‌ای داشته است؟
  • مادر شما چه آرزوی برآورده نشده‌ای داشته است؟
  • آن‌ها بر اساس آرزوهایی که بدان‌ها نرسیده‌اند چه توصیه‌هایی به شما داشته‌اند؟
  • نظر شما راجع به این توصیه‌ها چیست؟
  • چگونه به این دیدگاه رسیده‌اید؟
۹۳/۰۶/۱۲

نظرات  (۲)

۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۰۹ یک عدد خانم مهندس
چه سوالای خوب و تامل برانگیزی!!از این مطالب استقبال میکنیم!
جلسه ی دفاعییه به خوبی پیش رفت؟
پاسخ:
خواهش میشه. ما هم از استقبال شما استقبال می کنیم!

می خواستم در مورد دفاعیه پستی بنویسم. اما ...
ارائه ام به خوبی صورت گرفت اما حاشیه ی بعد از آن، که توسط استاد راهنمایم و یکی از اساتید داور صورت گرفت، خاطره ای تلخ از آن روز را برایم رقم زد و دلم را آزرد.

شیفته ی سوالم که ازم پرسیده بشه.

 

1-تقریبا هیچ جا

2-وقتی  در برخورد اول از خانمی خوشم بیاد که احساس کنم مناسب ازدواجه.یعنی وقتی اعتماد میکنم.صبر میکنم.

3-...

4-چون دقت میکنم و ایراد میگیرم و معمولا هم کسی از اینکه عیبهاشو بدونه خوشش نمیاد روابطم مخدوش میشه.

5-آره.حسم متناسب با فکرم بوده چون قبلش فکر کردم من درست و عرف نادرست فکر میکنه.

6-آنچه که هستم.یک معجون از تظاهرات آدمی.ولی  اکثر مواقع محترم مودب و شوخ برخورد میکنم.

7-بیهوشی مخصوصا در آدرس دادن به کسی و متوجه نشدن اون.خسته و کوفته بیای  و غذا نباشه!

8-مدارای منفی-دقت زیاد...

پدرم میگه امکاناتی که تو داشتی میبایست یک نابغه میشدی و من نشدم!! دوس میدارند ازدواج میکردم که نکردم  و...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی