نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

دعای مناسب

يكشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۷ ق.ظ

16 آذر :

در نظر بگیرید فردی را که به بیماری صعب العلاجی مبتلا گشته است.

از شما می‌خواهد که برای او دعا کنید ... .

چه دعایی می‌کنید که برای او مناسب باشد؟ 


دعا


17 آذر:

دعای برخی این‌ طوریه: "خدا سلامتی بده" یا "ایشالا شفا پیدا کنی".

به نظرم این دعاها منفعلانه است و شخص بیمار باید منتظر بشینه تا خدا یه کاری بکنه و ... (پست ناقص)


(خواستم چیزی بنویسم دیدم ادعای زیادیه و اعتقاد خودم رو تا اون اندازه نمی بینم.)

۹۳/۰۹/۱۶

نظرات  (۲)

دعای مناسب کردن برای آدم های کوتاه فکری مثل ما(امثال خودم رو میگم)خیلی سخته.
اما دعا می‌کنم هرچی به صلاحش هست اتفاق بیفته و به معنای واقعی شفا پیدا کنه.خیلی حرف سخت و سنگینیه اما در بعضی بیماری‌ها مرگ بیمار و به ذلت نیفتادنش عین شفا هست......و همین‌طور دعا می‌کنم که از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاد.
پاسخ:
چه جمله ی عجیبی: "[...] در بعضی بیماری ها مرگ بیمار و به ذلت نیفتادنش عین شفا هست [...]"
ممنون از دعاتون.
یادمه یکی بود بعد مدت طولانی کما به هوش اومده بود و با اینکه حالش مثل اول نشده بود
اما بعد این اتفاق زندگی رو یه جور دیگه تجربه کرده بود. مادرش میگفت که همه میگفتن کاش راحت بشه ا خونوادشو خودش زجر نکشن. مادرش میگفت من سختی بودنشو به نبودنش ترجیح میدادم با اینکه دو باره مجبور شده بود براش مادری کنه راه رفتن یادش بده حرف زدن اونم تو سن بالا.
خودشم میگفت من دوست داشتم زندگی کنم
میگفت تازه میفهمم زندگی چیه. میگفت کسی حق نداره با خودش فک کنه که مرگ من بهترین اتفاق واسه من میگفت با مردن راحت نمیشدم...

میدونید به نظر من اینکه بگیم مردن بهتر  از به ذلت افتادن مث اینکه ما تشخیص دادیم که الان بهترین چیز وقتی از نطر ما مرگ بهترین چیز میتونیم خودکشی کنیم یا اون شخصو بکشیم درست مث رفتاری که با یه حیوون میشه حیوونی که بیماره تا زجر نکشه میکشنش ولی ما انسانید انسان بودن باعث مشه همه چیز فرق کنه. یه وقتایی ادم بار ارزشترین لحظات عمرش همون لحظه های بیماری پر از ذلتش .... هه خسته شدم دیگه ادامه نمیدم.زیارت قبول
پاسخ:
چه بسا خداوند می خواسته پاداش مضاعفی برای اون مادر در نظر بگیره و از این طریق مهیا کرده، که بسیاری از اتفاقات "باشد اندر پرده بازی های پنهان"! و ما نسبت به حکمت پشت اون جاهلیم.
به همین دلیل واقعا نمیشه تعیین کرد چه شیوه ی مرگی بهترینه.

خود من دوست دارم به گونه ای بمیرم که خیلی آروم و بی سر و صدا باشه. یهو چشامو ببندم و کسی حداقل اذیت نشه.

ممنون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی