نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

دفترچه راهنمایی برای مستر ض.

جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۵ ب.ظ

1

آخرین گوشی همراهی که گرفتین چی بوده؟، یا آخرین لپ تاپ؟ از دیدگاه مهندسی سیستم، به این گوشی یا لپ تاپ یا تبلت یا ... میگن سیستم. سیستم شامل یه سری از اجزاست. مثلاً داخل تبلت کلی آی‌سی‌های مختلف قرار گرفتن به همراه مقاومت و خازن و ... . یه سیستم مطمئنن ورودی و خروجی داره (حالا تعداد این ورودی و خروجی‌ها مهم نیست). ورودی‌ یک تبلت می‌تونه دکمه‌ی پاور باشه. خروجیش هم می‌تونه روشن شدن تبلت باشه یا نشون دادن تصویر روی نمایشگر.

مطمئنن این گوشی یا لپ‌تاپ اگه مارک معتبری داشته باشه به تنهایی به شما فروخته نشده و همراهش یک دفترچه راهنما گذاشتن تا اگه روزی، اشکالی در سیستم بوجود اومد به این دفترچه راهنما مراجعه کنین و اگه تونستین به رفع عیب مشغول بشین. (البته این دیدگاه مخصوص جامعه‌ی ماست! چون استفاده‌ی اصلی از دفترچه راهنما مربوط به قبل از کار با سیستمه. بگذریم) در حقیقت دفترچه‌ی راهنمای شرحی بر نحوه‌ی ارتباط این ورودی و خروجی‌هاست.

2

از طرف دیگه، درسته که ما آدمیم (البته اگه بعضی‌ها رضایت بدن) اما اگه به خودمون به عنوان یک سیستم نگاه کنیم در این صورت برای این سیستم نیازه که یک دفترچه راهنما تهیه بشه؛ تا بتونیم به درستی با ورودی‌ها و خروجی‌های سیستم تعامل کنیم. مخصوصاً این سیستم مهم‌ترین سیستمی هست که در طول عمر باهاش سروکار داریم.



3

این همه‌ نوشتم تا بگم که چند هفته‌ای هست دارم دفترچه راهنمایی برای خودم می‌نویسم. این دفترچه شامل موارد مختلفیه. مثلاً بخش "اگه حس و حالم خوب نیست" دو قسمت داره؛

یک: مطمئنی به اینا نیاز نداری؟

-          حموم رفتن

-          دوش گرفتن

-          مثبت فکر کردن

-          دعا کردن

-          خوابیدن

-          کمی چرت زدن

-          کار کردن

-          پول درآوردن

-          ....

دو: مطمئنی تو اینا زیاده‌روی نکردی؟

-          اینترنت

-          آهنگ گوش دادن

-          فیلم دیدن

-          نشستن

-          کار کردن

-          خوابیدن

-          فکر بی‌مورد کردن

-          مهم بودن نظر بقیه

-          ...


نظرات  (۳)

به نظرم باید تیتر رو یکم جزیی تر کنی
مثلا وقتی از دست کسی عصبانی هستم:تا پنج بشمرم بعد تصمیم بگبرم بزنم یا نه!!!
یا وقتی به اینده فکر میکنم و نا امید میشم:نقاط مثبت رو ببینم یا فقط کنج کجو نگاه کنم

در کل این کارت منو یاد ده ایده ی علی سخاوتی انداخت (واون کار هم خیلی سخته به نظرم)و باید بیشتر روش فکر کنم و فی البداهه نمیتونم چیز بهتری بگم!
پاسخ:
خب بخش "اگه حس و حالم خوب نیست" به عیب یابی اختصاص داره: اگه حسم رو به عنوان خروجی در نظر بگیریم ورودیش چی بوده؟
البته این دفترچه راهنما برای هر کسی متفاوته و شاید اگه تو شروع به نوشتنش کنی علاقه داشته باشی به جزئیات هم وارد بشی.
:))
ایده ی جالبیه و بانمک
بعید میدونم بتونی یه دفترچه راهنمای کامل درست کنی :)
پاسخ:
:D
سعیم رو می‌کنم.
چه فکر جالبیه. فوق العاده بود
به این فکر میکنم که خوابیدن برای شما توی هر دو طرف هست : بقولی هم درده و هم درمان و شاید خرید کردن :) توی دو طرف لیست من باشه
بفکر چالش " دستورالعمل_من" نیستی !!؟؟ من که توی فکر اینم یه پست در مورد دستورالعمل خودم بنویسم ...
پاسخ:
دو تا چیز خیلی برام مهمه: خواب کافی داشتن، تمیزی و حموم رفتن!
اتفاقاً "دستورالعمل من" رو هم دارم تکمیل می‌کنم! 
حتماً در موردش بنویس. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی