نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

روزهایی که تو موودش نیستم!

پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۰۶:۱۸ ب.ظ

اون موقع که خیلی جدی وبلاگ می‌نوشتم، یادمه logician پیام گذاشته بود که: «مطالب وبلاگت مثل قبل پربار نیست. تِمِ سیاه (دارک) گرفته» راست می‌گفت. نمی‌دونم چی شد و کجا اشتباه چرخیدم که این‌جوری شد. قطعا از قصد نبوده! شاید دیگه نتونستم حرف دلم رو واضح و بی‌پرده بگم.
داشتم فکر می‌کردم هدف از این وبلاگ چی بوده؟ قرار بود من اینجا از تاملات و اندیشه‌های خودم صحبت کنم و شاهد به چالش کشیده شدن‌شون باشم، یا فقط جایی باشه واسه ثبت روزهایی که سپری میشه؟

زندگی کردن تو ایران خیلی سطحی شده. دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که بهت تحمیل میشن ناچارا تو رو به سمت سطحی و گذری زندگی کردن سوق میده. وضع بقیه جاها بهتر از اینجا نیست. خیلی کم هستن آدمایی که بتونن تو زندگی‌شون عمق بگیرن. تنها فرقمون با کشورهای پیشرفته اینه که اونا با خوش‌گذرانی زندگی سطحی‌شون رو جلو می‌برن ما با نگرانی‌هامون 😄

اون‌روز مامان گفت: «من فکر می‌کردم تو یه روزی مخترعی کاشفی چیزی میشی!» خلاصه اینکه بقیه رو هم از خودم ناامید کردم 😕 بعدش فکر کردم کاش اصن اپلای می‌کردم می‌رفتم این حرف رو نمی‌شنیدم! اما من انتخاب کرده بودم که کنار خانواده باشم و نگرانی از این بابت نداشته باشم پس باید این حرف‌های تلخ رو تحمل کنم.
هرچند فرصت زیاده، هنوز فرصت هست واسه مخترع و مکتشف شدن 😉😜

آدم دنبال چیه؟ یکی که درکش کنه. حرفاش رو بشنوه، ازش سوال نپرسه، قضاوتش نکنه، فقط بشنوه. این شنیده شدن و درک شدن خیلی حس خوبی میده.

شاید چون امروز تو موود خیلی چیزها نبودم، نوشتن این جملات فرصت خوبی بوده باشه. 
قطعا فردا روز دیگه‌ای هست.

۹۹/۰۶/۲۷
ضیاء

نظرات  (۶)

با سلام

چند روز پیش تهران بودم اتفاقا اونجا هم تهران سابق بنود.گویا با وانت باری پر از غم و اندوه تصادف کرده بود . کسی هم نبود جمعش کند!(چی گفتم من!)بگذریم...

به هر حال اندیشه های هرکس کم و بیش از وقایع روزمره تاثیر می پذیرد و وبلاگت هم از این مساله مبری نیست.(هرچه می خواهد دل تنگت بگو!!)

البته فکر کنم دلیل زندگی به ظاهر شاد خارجی ها رو با توجه به حرف تلخی که شنیدی پیدا کرده باشم.اونا مجبور نیستن مخترع یا مکتشف بشن .اونا چیزی میخوان بشن که دوستش دارن.(البته خیلی هم خارجی ها هستن که به آرزو شون نمرسن و تشنه لب چشمه می مونن و ما اونا رو تو تحلیلامون به حساب نمی یاریم!)اما جوان ماندن اندیشه ی آدمی زیر سایه تفکر و مطالعه است که مهمه به نظر من.و این که آدم اهدافش رو تو دلش زنده نگه داره تا در فرصت مناسب دوباره به چنگشون بیاره مهمه!بنده هم امیدوارم این زمستان سرد مشکلات بگذره تا بذر آرزوهات به لطف خدا جوونه بزنه. می دونی که دونه ی سیب تا زمستون نبینه جووننه نمیزنه و رشد نمی کنه!!

ایام به کام!

 

پاسخ:
سلام
ای بابا. خیلی دلم میخواد تهران برم، جمع دوستان و رفقا. اما میترسم از وضعیت کرونایی این روزها.
کاملا درست میگی. اون‌جور که می‌خوان زندگی می‌کنن و البته هستن عده‌ای که نمی‌دونن چی ‌می‌خوان.
این جمله‌ت «جوان ماندن اندیشه ی آدمی زیر سایه تفکر و مطالعه است که مهمه» به دلم نشست و چسبید. به جملات این چنینی شما نیازمندیم، باتشکر :))

با سلام

ای به چشم!

پاسخ:
چشمانت نورانی

سلام.یلدایتان به زیبایی قلبتان!روزگارتان خوش و خرم!!

پاسخ:
سلام به بلندای یلدا!
یلدای تو هم مبارک. ایشالا همیشه به سلامتی و دل‌خوشی.

با عرض سلام و تبریک عید نوروز

سالی سراسر پیروزی  و سلامتی را برایتان آرزو می نمایم.

 

 

پاسخ:
سلام و صد سلام
عید شما هم مبارک و سبز. امیدوارم سال صفر سال خوبی باشه

سلامی نو

فکر می کنم یه زمانی از فارکس می گفتی.فقط می خواستم بگم  جانب احتیاطو ول نکن!ماه تابان سرمایه داری همواره یه نیمه تاریک داره!

پاسخ:
تازه ترین سلام ها
آره خب، مدیریت ریسک همیشه لازمه. همیشه.

با سلامی مجدد

مثل اینکه راستی راستی نوشتن را ترک فرموده ای....نکن این کار را آقا...با این اوصاف فکر کنم باید تیتر بزنی " قرن هایی که تو مودش نیستم"....هرچند نوشتن در درجه اول مود میخواد.بگذریم.......در هر حال امیدوارم شرایط کنونی(هم اجتماعی و هم اقتصادی و هم وبلاگی!) از هر لحاظ سروسامان بگیرد و شاهد یک بهار همه جانبه باشیم..فعلا بدرود.

پاسخ:
جدا نوشتن حس و حال میخواد. ولی در کل سعی میکنم هر روز صبح هرچی تو زهنم هست رو بیارم رو کاغذ. اینطوری ادامه روز برام خیلی راحت تر میشه :)

عمری دگر بباید بعد از وفات مارا
کین عمر طی نمودیم اندر امیدواری 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی