نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

انگیزه

شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۲، ۰۵:۰۲ ق.ظ

به نظرم انگیزه مهم ترین عامل برای پیشرفت در هر زمینه ایه. این عامل هر از گاهی در من کم میشه، 

مخصوصا مواقعی که تلاش زیادی رو صرف می کنم اما نتیجه ای در کارم حاصل نمیشه.


به نظر شما چطور میشه این عامل مهم رو در سطح بالایی حفظ کرد؟ 



۹۲/۰۶/۰۲
ضیاء

نظرات  (۷)

انگــیزه.. واقعا مهم ترین چیز برای موفقیت انگیزه است!
به نظر من آدم باید احداف بزرگی داشته باشه که حاصل احداف کوچیک هستن.. مثلا من که می خوام روزی بتونم خودم رو به عنوان یک هنرمند معرفی کنم، این حدف اصلیم و بزرگمه.. و در مسیر رسیدن به این حدفم، حدف های کوچک تری دارم که باید دونه دونه بهشون برسم، تا به حدف اصلیم برسم.. مثل آموزش یه ساز، قبولی در دانشگاه و ....
راستی، در مورد نظرتون هم: خوب دیگه یادم نیست.. همان موقع اش هم چیز خاصی نخورده بودم.. فقط لوشک رو یادمه و این که اون چند روز هی کلی چیز خورده بودم.

پاسخ:
پاسخ:
پس به نظر شما، داشتن هدف های بزرگ یکی از راه های حفظ انگیزه در سطح بالا است
با نظر شیرین موافقم ولی...همراه انگیزه باید تلاش هم باشه!
از نظر من اگه از تلاش کردن بحث میشد و بعد میرسیدیم به انگیزه بهتر بود چون انگیزه برای من همیشه بعد از تلاش کردن ایجاد شده!یعنی تا زمانی که واسه هدفی تلاش نکرده باشم و همش دست روی دست گذاشته باشم هیچ انگیزه ای هم وجود نداشته یا شاید وجود داشته ولی کمرنگتر! اما وقتی که شروع کردم به کار کردن، انگیزه هم کم کم بوجود اومده یا شاید پررنگ تر شده!
و با این قسمت نظر شیرین که گفته بعد از یه هدف بزرگ باید اهداف کوچکتر رو ترسیم کرد هم شدیدا موافقم! تا زمانیکه هدف کوچیکی نداشتم، فقط کارم این شده بود زل بزنم به عکسی ک همه جا هست!ولی بعد از ترسیم اهداف کوچیکتر، وضعیت واقعا فرق کرده:)
+همش که شد تجربه شخصی

پاسخ:
پاسخ:
من از اوجایی انگیزه رو مطرح کردم که، گاها بعد از تلاش های بسیار که آدمی به نتیجه نمی رسد؛ سطح انگیزه رو به افول می گراید.

ترسیم اهداف کوچکتری که منجر به هدف بزرگتر می شوند!
و اما اینکه چطور میشه انگیزه رو حفظ کرد
یه کاغذی دارم که بعضی از اهداف کوتاه مدترو روش نوشتم و مشخص کردم ک مثلا تو این تاریخ میخوام کجا باشم!واسه من جواب داده! البته نه اینکه نوشته باشم، مثلا 1402 من کجا هستم:-D
یه تاریخ نزذدیک
مثلا: 12 شهریور باید چه کارهایی انجام داده باشم!
و بعدم اینکه خیلی موثره اکثرا با افرادی نشست و برخاست داشته باشم که نه تنها اهداف بلند مدتم که کوتاه مدت ها رو هم واسم پررنگ می کنن!
من انگیزه مو اینوطری حفظ می کنم
شما چی؟!

پاسخ:
پاسخ:
نشست و برخاست خیلی خوب بود، اما گاها دور و برمون خالی میشه!
بحث درباره انگیزه خیلی مفصله
اما برداشت من این بوده شما توانایی ایجاد انگیزه رو دارید
و مشکل شما حفظ انگیزه بعد از شکست و تلاش زیاده

خوب
به نظر من کسی که با انگیزه و با توجه کامل و تلاش قابل قبول کارشو انجام بده شکست نمیخوره
اگر شما انگیزه کافی داشته باشید و تمرکز کافی ذهنتون روی این موضوع قرار بگیره مطمئنا در مسیر درست قرار میگیرید.
مشکل شما یا از تمرکز یا دیدتون نسبت به شکست.
ادمی وقتی ذهن درگیری داشته باشه مغزشم خوب کار نمیکنه.درگیری های ذهنتون رو حذف کنید مسایل ناراحت کننده ذهنتون رو کنار بگذارید.
اما تو زندگی همه ادمها مسایلی وجود دارند که نمیشه به راحتی کنار گذاشت.و ذهن ما مقاومت میکنه برای فکر کردن به اونها
تنها راه مهار این مسایل اینه که زمانی از روزتون رو به اونها اختصاص بدید و اگر سراغتون اومدند به خودتون بگید که در ساعت معین بهشون می پردازید اینجوری خیال ذهنتون راهت میشه ........من به معجزه این کارو درک کردم.
مسئله بعدی اینه که باید پذیرفت که شکست ها لازمه مسیر پیروزی هستند کسانی شکست نمیخورند که تلاش نمیکنند.
شکست های خودتون را نشانه تلاش خودتون بدونید و سعی کنید با هر شکست معایب کارتون رو بررسی کنید بعد از هر شکست زمانی رو برای بررسی شکست ومسایل پیرامون اون قرار دهید واین شکست رو به نقطه عطف مسیر پیش روتون تبدیل کنید.
باور کنید شکست تنها زمانی انگیزه شما رو از بین میبره که به صورت شکست واقعی بهش نگاه کنید.
امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم1-

پاسخ:
پاسخ:
ممنون! چ کامنت بلندی!

خب طبیعیه که اگه "کسی که با انگیزه و با توجه کامل و تلاش قابل قبول کارشو انجام بده شکست نمیخوره"، چون شما در این جمله از انگیزه، توجه و تلاش کامل ترین ها رو در نظر گرفتین! و اگه شکست بخوره جای بسی سواله! اما آیا این چیزی که میگین در زندگی معمول ممکنه؟ بیشتر منظورم ذکر راهکارهایی برای حفظ انگیزه در عین وجود ناملایماته.

و سوال اصلی اینه که : انگیزه ها هستند که تمرکز می سازند یا تمرکز داشتن سبب ایجاد انگیزه می شود؟ کدام یک مولد دیگری است؟
خوب من تو نظرقبلیمم گفتم اول تمرکز!

پاسخ:
پاسخ:
من همیشه پر حرفی میکنم.
به نظر من انگیزه ها هستند که تمرکز میسازند.اما مگر انگیزه ندارید؟؟وقتی مسئله ای برای شما به صورت هدف تعریف میشود
یعنی شما انگیزه کافی را برای انجام ان دارید.
البته حتی کسی که با انگیزه باشه و تلاش قابل قبولی داشته باشه ممکنه شکست بخوره و بعد از ان انگیزه اش را از دست بدهد
و من گمان کردم شکست شما از این دست شکست هاست
خوب پس شما میخواهید انگیزه ای تان را حفظ تا تلاشتان را بیشتر کنید؟
ولی من اصلا فکر نمیکنم مشکل شما ناشی از انگیزه باشد.
به نظر من شما اهدافتان را در روزمرگی زندگی فراموش کرده اید.
یک روشی که من خودم امتحان نکردم اما به نظرم کارساز می اید.
این است که اهداف تان را جلوی چشمتان بگذارید
هدف هایی که باید به انها برسید را در یک صفحه کاغذ بنویسید هر هدف را در یک خط خلاصه کنید.
البته خیلی هم صفحه تان را پر نکنید
این اهداف را در جای در دسترسی قرار دهید
چون باید هر روز چندین بار انها را مرور کنید.
این کار باعث میشود اهدافتان را فراموش نکنید .
ذهن شما به صورت نا خوداگاه در تمام روز وبرنامه های روزانه به این اهداف می اندیشد و به شما کمک میکند تا تلاشتان را بیشتر کنید و در مسیر درست گام بردارید

پاسخ:
پاسخ:
من انگیزه دارم، اما نه به طور کامل!
مثل مبحث فازی میمونه! بین صفر و یک هستش. نه سفید و نه سیاه؛ بلکه خاکستریه!
احساس می کنم واژه ی شکست کلمه مناسبی نیست. چون احساس من بعد از انجام تلاش بسیار و نتیجه نگرفتن، احساس شکست نیست؛ که من این احساس رو به خوبی می شناسم!

به مطلب جالبی اشاره کردید! "گم شدن اهداف اصلی در میان روزمرگی های زندگی!"
خوب خودتون گفتید شکست.
نگران نباشید با شروع ترم جدید انگیزتو از خاکستری به سمت سفید میره.
الان بیشتر میفهمم چی میگید.شما یه نیروی محرکه قوی میخواید برای ادامه فعالیت در راستای اهدافتون.نیروی محرکه ای که درمرور زمان کمرنگ نشه......
منم ازین نیرو محرکه ها میخام پیداش کردید به ماهم بیاموزید

پاسخ:
پاسخ:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی