نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

Unknown

پنجشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۴:۰۳ ق.ظ

میدانم وبلاگم مخاطب بسیار اندکی دارد! از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر!

با این وجود خواهش می کنم دو فرد زیر به هیچ وجه از هرگونه کامنت گذاشتن (در غیر این پست) خودداری کنند. 

1 - مهری

2 - مریم

چون با حضورشان در کامنت ها احساس خوبی ندارم. اگر اشتباه از من باشد، باز دوست ندارم که این دو فرد کامنت بگذارند. شاید روزی برسد که لازم باشد از این دو فرد عذر خواهی کنم. اما تا اون روز ترجیح میدهم این دو فرد کامنتی نگذارند. همچنین این دو فرد خواهشا از دست من ناراحت نشوند. 

ممنون

۹۲/۰۸/۲۳
ضیاء

نظرات  (۲)

چرا نظر ندهند؟

پاسخ:
پاسخ:
چون کاری کرده اند که باعث دلخوری من شده است. بیخیل!
اﻳﻨﺴﭙﺸﻦ ﺭﻭ ﺩﻳﺪﻡ :)
ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩ!!!!!!
ﻛﻼ ﻛﻪ ﺩﻱ ﻛﺎﭘﺮﻳﻮ ﺭﻭ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻳﻌﻨﻲ اﺯ ﻫﻤﻮﻥ ﺑﭽﮕﻲ ﺧﻴﻠﻲ ﺩﻭﺳﺖ ﺩاﺷﺘﻢ. و ﺑﻘﻴﻪ ﺑﺎﺯﻳﮕﺮاﺵ ﻫﻢ ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩﻥ. و ﺩاﺳﺘﺎﻧﺶ ﺧﻴﻠﻲ ﺟﺎﻟﺐ ﺑﻮﺩ. ﻓﻘﻄ ﺁﺧﺮﺵ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﺸﺪ ﺑﺮاﻡ ﻛﻪ ﺁﻳﻪ اﻭﻥ ﻓﺮ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻫﻪ اﻓﺘﺎﺩ ﻳﺎﺭﻭ ﺗﻮ ﺩﻧﻴﺎ ی ﺣﻘﻴﻘﻲ اﻭﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻳﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﺗﻮ ﺧﻮاﺏ ﺑﻮﺩ.. ﻧﻆﺮﺕ ﭼﻴﻪ?

پاسخ:
پاسخ:
خب ایده ی اصلی فیلم در چند دقیقه ی ابتدایی فیلم ارائه میشه، اونجایی که "کاب" (دی کاپریو) میگه:

" انعطاف پذیر ترین انگل چیه؟ باکتری؟ ویروس؟ کرم روده ای؟ "

و در آخر اینطور تکمیل میکنه که: "ایده (Idea)"

می خواد بگه اگه یه ایده بیوفته به ذهنت، دیگه محاله که بتونی از شرش خلاص بشی! و هر چقدر که تو ذهنت باهاش مقابله کنی، بیشتر تو ذهنت نفوذ میکنه!

هدف کلی این فیلم (به نظر خودم) این هست که به مخاطب این ایده رو بده که این جهان، جهان واقعی نیست و همه در خواب هستیم. جهان واقعی همون عالم خوابه! عالمی که "مال" (همسر دی کاپریو در فیلم) دچارش شده بود.

اما در آخر فیلم می بینی که، فرفره می چرخه اما به محض اینکه کم کم می خواد از حرکت وایسته، تصویر بسته میشه. هدف اصلی از چنین پایانی؛ انتقال ایده ی واقعی نبودن این دنیا به ذهن مخاطب و تاکید دوباره روی ایده ی واقعی نبودن این دنیاست.

در حقیقت به نظرم دی کاپریو در آخر فیلم در دنیای واقعی بود.

از این جهت این فیلم رو بسیار دوست دارم که، از ایده ی مطرح شده در فیلم، در پایان فیلم استفاده میشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی