نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

Unknown

چهارشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۲، ۰۸:۲۲ ق.ظ

چند هفته ای بود که سر پروژه ی ارشد، به گره کوری خورده بودم و هر تلاشی که می کردم نمی تونستم به خواسته ها و سوالات خودم جواب بدم. این روند ادامه داشت تا اینکه به طور کامل به سمت تلاش در نفی و زیر سوال بردن خواسته هام سوق پیدا کرد. تا اینکه یکی از شب ها (همین چند شب پیش!) سوال بهتری پیرامون گره کور پرسیدم! و مقرر کردم که صبح فرداش اولین کاری که انجام میدم، پاسخ گویی به این سوال باشه. و ساده تر از اونی که فکر می کردم تونستم به سوال جواب بدم. خیلی خوبه که بتونیم از دید دیگری به مسئله نگاه کنیم و سوال بهتری بپرسیم.

هر سوال بهتر، یک گام بیشتر به سمت پاسخ ساده تر است.

۹۲/۱۰/۱۸
ضیاء

نظرات  (۴)

همین چند شب پیش کلا از یه مساله ای تو شبیه سازی مقاله نا امید بودم واسه همین اصن بی خیالش شدم اما موقع خواب یه چی به ذهنم رسید و با خودم گفتم اولین کاری که انجام بدم این باشه که فردا صب تحلیلش کنم.و صبح به محض باز شدن چشمام شروع به توضیح مسئله برای خواهرم شدم و ان شد که مشکلم حل شد.......خیلی وقتا بهتره وقتی جواب سوالی رو نداری یه مدت به حال خودت رهاش کنی و ذهنتو با حافظه کوتاه مدتت و دانسته های اخیرت تحت فشار قرار ندی.تا بتونه ازادانه به حافظه بلند مدت و خلاقیتای خفته هم یه سری بزنه...

پاسخ:
پاسخ:
آره اینم میشه. بسیار بوده که اینطور شده! حتی شاید تجربه کرده باشی که تو خواب جواب سوالت رو گرفتی.
اره خب توی خواب...تویه راه... موقع خوردن غذا...
یا حتی توی حمام...یهو داد میزنه ادم....یافتم ...یافتم...
خوب اره این یه واقعیته
اما حرف من اینه که برای یه جور دیگه دیدن و یه سوال بهتر پرسیدن باید ذهنو کمی ازاد گذاشت.و تحت فشار فرارش ندی و یه مدت کلا بی خیال بشی.

پاسخ:
پاسخ:
هممم. نه لزوماً. نمیشه نتیجه ای که در مورد خودمون گرفتیم رو واسه همه تعمیم بدیم.
نابغه ها افرادی هستن که شبانه روز کار می کنن و خوب می تونن از دیدگاه های مختلف به مسئله نگاه کنن.
درسته باید شبانه روز کار کرد.اما شما که از زندگی نا بغه ها خبر ندارید.
یادم استاد فیزیک مدرنم وقتی به روابط مهم فیزیک میرسید یه داستان میگفت خیلی وقتاش همون نوابغم از جواب گرفتن نا امید میشدن ولی بعدن یه آن به ذهنشون میرسید.
ذهن تحت فشار خلاقیتشو از دست میده.

پاسخ:
پاسخ:
نه فقط شما خبر دارید! فقط شما!
منظورم یه چیز دیگه بود :|

پاسخ:
پاسخ:
میدونم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی