نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

Unknown

شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۲، ۰۴:۱۶ ق.ظ

- از یک جمله ی دکتر سروش بسیار خوشم آمد و آن: "واژه ی حق باید مثل ناموس آدم بشه". این یعنی در شنیدن حقیقت (از هر کس) باید خاضع بود. باید عطش رسیدن به حقیقت رو داشت و تا نرسیدیم بهش نباید آروم بگیریم. گفتن این جمله که: "من از این صحبت ها قانع نشدم" و در ادامه ش، جست و جو نکردن حقیقت به هیچ وجه قابل قبول نیست.



- به شدت عقیده دارم که باید ساده حرف زد. شنیدن کلمات ساده، برایم بسیار شیرین هستند. باید مفاهیم رو تا آن اندازه ای ساده کرد که دیگه از اون ساده تر امکان انتقال مفاهیم معادل وجود نداشته نباشه.

- علی سخاوتی در وبلاگ خود سخن جالبی گفته است:

"اغلب پزشکها (از جمله برادر من) می دانند که هفتاد تا هشتاد درصد کاسبیشان ربطی به سلامت ندارد. مردم بیمار نیستند بلکه خودشان را به مریضی می زنند! بعضی وقتها سخت ترین قسمت کار پزشکی هم در حقیقت همین ظاهرسازی است، کنار آمدن با این قضیه که یارو مریض نیست ولی باید به عنوان یک مریض باهاش رفتار کنی و بهش دارو بدی.

بعضی وقتها مریض بودن بسیار آسان تر از آغاز کردن چیزی است که می دانی باید آغاز کنی. مریض بودن به زندگیت معنا می دهد، از یک بیماری به بیماری دیگر. از این دکتر به دکتر بعدی. با مریض بودن دیگران را به کمک دعوت می کنی، توجه جلب می کنی و مریض بودن می شود یک شغل تمام وقت یا پاره وقت برای تو.

- امروز بعد از ظهر چی کار می خوای بکنی؟

- وقت دکتر دارم."


۹۲/۱۰/۱۴
ضیاء

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی