نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

Unknown

پنجشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۰۷ ق.ظ

همیشه عادت داشتم تعطیلات نوروزی رو فرصتی ببینم برای انجام کارهای عقب افتاده ی دوره ی تحصیل، چون نوشتن گزارش کار، اجرای شبیه سازی ها، نوشتن تمرین و ... . به گمانم این نحوه ی تفکر و عادت، حاصل ارائه ی پیک های نوروزی است که در دوران تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه (!) به ما محول می شد. خود من تمام پیک نوروزی را در همان روز نخستین (قبل از عید) انجام می دادم و خوشحال و سرخوش از این مسئله مابقی تعطیلات به بطالت می گذشت!

یکی به مسئولان وقت نظام آموزش و پرورش بگوید که جنایت بسیار بزرگی را در حق ِ مستر ض. مرتکب شده اند!

عید امسال به گونه ای دیگر سپری شد؛ کارهایی را انجام دادم که در طول دوره ی تحصیل وقت کمتری برایشان داشتم. و نتیجه این بود که علاقه ام را در جاهای دیگری چون تأسیس شرکت خصوصی و مدیریت آن پیدا کردم، جرئت بزرگ فکر کردن را اولین بار در خودم یافتم. یادگرفتن مباحث مدیریتی و نحوه ی مذاکره کردن جذابیت بسیار بالایی برایم داشت. در میان مطالبی که یادگرفتم به گمانم اگر بتوانم مسیر اصلی را در زندگی م تحقق بدهم بزرگترین دست آورد من در سال 93 خواهد بود!

می خواهم خلاقیتم را بیشتر از این بازپروری (ریکاوری) کنم که "فرد ِ بالغ ِ خلاق، همان کودکی است که زنده مانده!"


البته هزینه ی "دگردیسی در سپری زاسیون* اوقات نوروز" تنبلی در نوشتن تکنیکال ریپورت، مطابق آنچه که با استاد گرامی عهد کرده بودم است.

* همان سپری کردن

 

۹۳/۰۱/۱۴
ضیاء

نظرات  (۱)

من فقط یک عید پیک شادی داشتم و همان موقع هم روز های آخر حل اش کردم و حتی نا تمام تحویل اش دادم... عجب بچه ی با حوشی بودی که همان اول عذاب می دادی به خودت تا تمام تعطیلات استرسش را نداشته باشی.. آفریــــن!
دوما باز هم یک آفرین برای گذاشتن اهداف بزرگ.. خوبه! من که موافقم آدم اهداف بزرگ داشته باشه.. شاید ناراحت کننده باشه اگه به علت وسعت هدف، آدم به اش نرسد، اما در این هین نباید هم اهداف کوچک که در این مسیر به شان می رسد را نا دیده بگیرد.. مثلا من هدف بزرگم عکاس خبری شدن هست.. هدف بزرگیه که شاید طول بکشه تا بش برسم.. اما در این هین 3 سری عکس دارم و خوب شده اند و توانایی های خودم بهتر شده اند... هر چند من مثال خوبی نیستم چون معمولا عادت ندارم دست آورد هایم را که وسیع نیستند را، ببینم و قدرشان را بدانم.. خلاصه بعله.. اهداف بزرگ را تشویق می نماییم.
و ثالثا این جمله ی "فرد ِ بالغ ِ خلاق، همان کودکی است که زنده مانده!" خیلی خوب و زیبا بود.. تو دنیایی که خلاقیت معمولا حکم اِفه رو پیدار کرده و خیلی ها بی خودی خودشان را خلاق می دانند و همه دارند یک نواخت و فردیت کم و کم تر می شود، به معنای واقعی خلاق بودن نعمتی است که می گذارد لذت زیادی از زندگی برد.! ختم نظر

پاسخ:
پاسخ:
ممنون! من دوران بچگیم خیلی باهوش بودم!
آره خب، وقتی بتونی به صد برسی، مطمئنن 90 رو بدست آوردی.
ختم پاسخ ِنظر!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی