نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

Unknown

جمعه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۴۲ ق.ظ

امروز اولین مصاحبه ام رو تحت عنوان مصاحبه ی شغلی تجربه کردم. سه نفر به عنوان مصاحبه کننده روبروی من ِ مصاحبه شونده نشسته بودند. مدت زمان مصاحبه ای که با من صورت گرفت چیزی حدود بیست و سه دقیقه بود. این مصاحبه فقط جنبه های علمی رو شامل می شد، که در صورت قبولی در این مرحله، کار به جاهای باریک تر کشیده میشه! عملکرد خودم رو متوسط کمی رو به بالا ارزیابی می کنم و امیدوارم که بتونم مراحل بالاتر مصاحبه شوندگی رو هم ببینم.

هرچه قدر تعداد انتخاب ها در یک تصمیم گیری بیشتر بشه، انتخاب کردن هم سخت تر میشه. کتابی در این زمینه نوشته شده تحت عنوان "پارادوکس انتخاب" با نویسندگی Barry Schwartz. پیشنهاد می کنم این ویدئو از TED رو از دست ندید. اما چرا این مسئله رو مطرح کردم؟ به خاطر اینکه چند وقتی هست با چنین وضعیتی روبرو شده ام. تصمیم کلی من اینه که دوره ی سربازیم رو به صورت امریه طی کنم، اما دقیقا نمی دونم امریه ی کجا! سه تا امکان وجود داره و من در تشخیص اینکه کدوم یکیش برای آینده ی من مفیدتره به واقع موندم. تو این مواقع فقط باید از این و اون بپرسی و خودت سبک سنگین کنی (؟!!) و بعد تصمیم بگیری و در آخر توکل به خدا. و نباید خودت رو تو حالت بلاتکلیفی بذاری.

جمله ای هست که میگه بهترین انتخاب وجود نداره. به نظرم اینطوره. اینجاس که قدرت توکل به خدا میاد وسط و تنها چیزیه که میتونه بهت آرامش بده!

چارلز بوکوفسکی جمله ی قابل تاملی داره:

ما برای رنج کشیدن آفریده شده ایم،

ولی به دنبال ِ لذت بردن می گردیم.

باید پذیرفت که تنها راهِ ادامه دادن

لذت بردن از رنج هایی ست که می کشیم!

۹۳/۰۲/۰۵
ضیاء

نظرات  (۵)

و نباید خودت رو تو حالت بلاتکلیفی بذاری.
باز یه جمله ی قصاری دیگه. درسته..
اگه الآن باز برگردیم به همون بحث سرنوشت و هر اتفاقی به خاطر خواست خدا می افتد، می بینیم که واقعا هم فقط باید توکل کرد. برای هر اتفاق که می افتد یک دلیلی وجود دارد.. حتی اگر ما دلیل اش را ندانیم چیست، اما دلیلی هست! لا اقل این نظر من هست.. هر چند به اش عمل نمی کنم
و در آخر هم به نظرم ما برای تجریه ی انسانیت و زندگی اینگونه آفریده شدیم.. که هم رنج دارد، هم خوشی.. و ما فکر می کنیم فقط خوشی ها لذت بخش هستند، بلکه تمام چیز ها در لذت بردن موئثر هستند.. اگر رنج نکشیم نمی دانیم معنی خوشی چیست.. ولی دو سطر آخر که عالی اند.. :)

پاسخ:
پاسخ:
ممنون!
نظر خیلی خوبی داری، حتما بهش عمل بپوشان (به قول بچه ها جامه عمل بپوشونش!)
سلام

آقای مهندس ما 2 ساعت کامنت نوشتیم بعد یهههههو ثبت نشد!!!!

خب مخلص کلام این بود که همه مثل شما که زبان انگلیسیشون فول نیست که کلیپ زبان اصلی معرفی میکنی،لطفا زیرنویس فارسی درج شود

راستی اول کامنت قبلی هم نوشته بودم:سلام به وبلاگی که تنها مخاطب پسر دست به کامنتش خودمم

یا علی

پاسخ:
پاسخ:
vahid ، ای تنها ترین مخاطب پسر وبلاگ! سلام.

این اتفاق حتی واسه منم میوفته وقتی می خوام پست بذارم!
البته یاد گرفتم چطور مقابله کنم: ابتدا توی یک فایل word می نویسم متن رو، سپس کپی می کنم تو وبلاگ!

در مورد زیرنویس فارسی خوب اومدی. اگه میتونی دانلود کنی این فایل رو دانلود کن که زیرنویس فارسی هم داره :

http://video-subtitle.tedcdn.com/talk/podcast/2005G/None/BarrySchwartz_2005G-480p-fa.mp4
با سپاس

پاسخ:
پاسخ:
لذت ببر!
سلام

یک سوال: ما سخنرانی و سمیناری داشته باشیم بهترین لباسمون رو میپوشیم ولی چرا اینا با لباس توی خونشون میان

البته قبلا این سوالو مطرح کرده بودم ولی توی کامنتها نبود

پاسخ:
پاسخ:
سلام

نمیشه گفت لباس خونه. فرهنگ! و احساس راحتی. همین.
اگه این سوال رو مطرح کرده باشی قبلا، به دستم نرسیده.
ویدئو هَرو تازه الآن یه کوتاه دیدم.. وحید به نکته نابی اشاره کرد.. تفاوت فرهنگ.. ولی یارو باحال می خوره بش باشه :)))))))

پاسخ:
پاسخ:
Barry Schwartz عالیه! حتما به سخنرانیش گوش کن.

میگه آزادی بیش از حد دادن باعث سخت تر شدن تصمیم گیری میشه ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی