نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

میخچه‌ی پا و دردی که نمی‌کشم

چهارشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۴۹ ب.ظ

چند وقتی هست که در کف پای چپم تعدادی میخچه جا خوش کرده‌اند (یادگار دوران آموزشی سربازی).

وقتی با دوستانم در مورد میخچه‌های پایم صحبت می‌کنم، اولین سوالی که می‌پرسند: "درد می‌کنه؟" و وقتی پاسخ "نه" مرا می‌شنوند می‌گویند: "پس میخچه نیست! چون میخچه درد می‌کنه".

همین باعث شد در مورد ماهیت این زایده‌های پوستی مشکوک بشم. اما شکم در مرحله‌ی شک باقی موند! و از داروخانه چسب مخصوص درمان میخچه خریدم و به صورت آزمایشی روی یکی از میخچه‌ها زدم. امید است که خوب شود.

شما تجربه‌ای در این مورد دارین؟ آیا میخچه‌ درد می‌کرد یا نه؟

 

+ راستی امروز دوباره برگشتم خونه. و تا آخر عید فطر در کنار خانواده خواهم بود.

۹۴/۰۴/۱۷
ضیاء

میخچه

نظرات  (۴)

سلام
من تجربه ای در مورد میخچه ندارم اما اگه با  قمه بهت زدن!!!بگو تجربیاتم رو در اختیارت بزارم
پاسخ:
سلام
آره. حتماً در این مورد مطلبی بنویس!
۱۸ تیر ۹۴ ، ۲۳:۱۰ کودک فهیم
سلام.
منم تو دبیرستان بخاطر کفش تنگ دچارش شدم. درد نداشت.

پاسخ:
سلام.
:)
سلام
تجربه دارم ، اما رایگان در اختیار نمیذارم :)
راستش من مدت بسیار زیادیه که با پدیده ای در دستم مواجه شدم که هر کسی یه اسمی براش میذاره .
این پدیده از زمان دانشجویی ، یعنی بعد از کار توی آزمایشگاه تو دستم به وجود اومده ، برای همین بین علما اختلافه که این ضایعه ی روی شست دست من میخچه ست یا نه
خلاصه اینکه به هر دری زدم تا الان درمان نشده .اولش با سفارش بزرگان قوم  :) با یه سری از درمان های محلی شروع کردم، جواب نداد .بعدش رفتم چسب میخچه گرفتم که بیشتر باعث رشد اون شد.اسید سالسیلیک مرحله بعد بود . که باز هم جواب نداد .بعدش رفتم دکتر  و کرایو تراپی انجام دادم ( کرایو تراپی همون فیریز کردن یا سرما درمانیه که با نیتروژن مایع محلی که ضایعه  قرار گرفته رو بهش سرما میدن تا به حالت سفت و منجمد در بیاد ، میگن این باعث میشه که میخچه سیاه بشه و کم کم ریشه کن بشه )  که این هم رو دست من جواب نداد !!
رفتم پیش یه دکتر دیگه و گفتم که قبلا 4 بار کرایو تراپی انجام دادم اما هنوز درمان نشده ، این بار دکتر سفارش کرد که علاوه بر کرایو تراپی از یه پماد دست ساز اسفاده کنم ، این بار هم صفرا فزود و جواب نداد .
سر آخر همه ی این روش ها رو خودم ترکیب کردم :)
یعنی از محلول سالسیلیک اسید و اون پماد دست ساز به علاوه  چسب پانسمان استفاده کردم .
چسب رو از دکتر آز شنیدم  :)
اول سالسیلیک اسد رو روی ضایعه میریختم ، که عین کرایو تراپی عمل میکنه و باعث سفت شدن اون ناحیه میشه  و درد زیادی هم ایجاد میکنه ، بعد پماد دست ساز رو روی سطح اون میزدم و چسب رو میزدم روی اون .این روش رو 40 روز ادامه دادم و تکرار کردم تا اینکه پوست این قسمت دستم کلا کنده شد ، و به بافت زیر پوست رسید .فکر کردم که دیگه تموم شد و خلاص شدم .درمان رو قطع کردم تا پوستم ترمیم شه .حالا مبینم که یه کوچولو از این ضایعه اثری باقی مونده .الان فقط دارم دعا میکنم که دیگه رشد نکنه .چون دیگه نه طاقتشو دارم و نه حتی وقت و حوصله دکتر رفتن و پیگیر این مسئله شدن .به همه گفتم اگه این دفعه درست نشد میدم این انگشتو قطع کنن ، چون واقعا دیگه خسته شدم :)


راستی ، دست منم اصلا درد نمیکرد .با اینکه میگن میخچه درد داره ولی من هیچ دردی احساس نمیکردم . فقط گاهی همون قسمت از دستم دچار خارش میشد .
این بود داستان ما و تجربه ی ما .فقط یه پیشنهاد اینکه بهش بی توجهی نکنین ، حتما برین دکتر و امیدوارم دکتر بتونه کمک کنه :)
پاسخ:
سلام
ممنون بابت تجربه‌ای که به اشتراک گذاشتین.
گمون کنم این چسبی که میزنم توش اسید سالیسیلیک باشه. 
زیر چسب رو که نگاه کردم دیدم قشنگ پوست رو پوف داده! :D
ما هم در برابر میخچه مقاوت نشون دادیم.
پست بالاییت قسمت نظراتش فیلتره :|
در مورد میخچه نظری ندارم وولا، ایشالا که زودتر خوب بشه
ولی در مورد اون وضعیت تخماتیک باید بگم که دردمون مشترکه :) و من احساس میکنم دلیلش حجم زیاد مطالب مفید و منظم و باکلاس!!! فرو شده تو مغزمون هست که اجازه حرف زدن عادی و غیر مفیت را ازمون گرفتن :))

لعنت، 
باید کمتر به خودمون سخت بگیرم، و من هنوز نمیدونم چطور میتونم به خودم سخت نگیرم :| ولی یاد خواهیم گرفت، اصلا خودشو ناراحت نکن :)
پاسخ:
وای :)) آخه چطور فیلتر شده؟ همین چند دقیقه پیش با سرویس بلاگ در این مورد مکاتبه کردم. البته این لینک همچنان واسه مطلب فعاله :))

:)) منم همچین حسی دارم نسبت به این وضعیت. واقعا همینطوره. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی