نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

نیاز ناشناخته

بل حقیقت در حقیقت غرقه شد ~ زین سبب هفتاد بل صد فرقه شد

مغزتون چند هسته‌ایه؟

جمعه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۰۲ ب.ظ

    احتمالاً و مطمئنن شنیدین که برخی از CPU ها از چندین هسته تشکیل شدن. برای مثال رایانه‌ی خانگی ما از 4 و رایانه‌ی شخصی من از 8 هسته تشکیل شده. قدرت CPU بر اساس معماری صورت گرفته در ساخت این هسته‌ها بوجود میاد و سال به سال طرح‌های جدیدی روانه‌ی بازار میشن. البته نمی‌خوام وقت خودم و شما رو با این صحبت‌ها بگیرم. چیزی‌که مطمئنم اینه‌که مغزِ من حداقل از 2 هسته‌ی اصلی تشکیل شده! (البته ممکنه این دو هسته‌ی اصلی شامل زیرهسته‌های دیگه هم باشن) اما این دو هسته خیلی سخت می‌تونن با همدیگه فعالیت کنن و اگه هم‌زمان بخوام ازشون استفاده کنم، بازدهی بسیار پایین میاد و در اصطلاح Coopertaive نیستن. 

   هسته‌ی اول که در اکثر مواقع ازش استفاده می‌کنم، وظیفه‌اش اینه که به محیط اطراف نگاه عمیق، متفاوت و جدیدی، تا اون‌جایی که زورش می‌رسه، داشته باشه. بخش عمده‌ای از خلاقیت‌های موثر و دورنگر از این هسته بوجود میان. این هسته با بخش درون‌گرایی من ارتباط نزدیکی داره و باعث در خود-فرو-رفتنم میشه. زمانی که من از این هسته استفاده می‌کنم، اگه فردی من رو صدا کنه معمولاً این جمله رو می‌شنوه: "ها؟". این هسته ظرفیت زیادی از حافظه‌‌ی CPU رو به خودش اختصاص میده.

    اما هسته‌ی دوم می‌تونه با سرعت بیشتر و دقت و عمق ِفکر کردن کمتر عمل کنه! اکثر مزاح‌ کردن‌ها، خلاقیت‌های نسبتاً احمقانه از این هسته تغذیه میشن. این هسته ارتباط تنگاتنگی با بخش برون‌گرایی وجودم داره و زمانی‌که فعال باشه خیلی زود به حرف‌های شمای مخاطب واکنش نشون میده و در کل این هسته جوون میده واسه صحبت کردن و گپ و گفت‌گو. اما این هسته ظرفیت کمی برای ذخیره‌سازی اطلاعات کسب شده‌ش داره. 


نظرات  (۲)

خیلییییییی جالب بود ! :))   فکر کنم مغز اکثر آدما دو هسته ایه ولی فرقشون اینه که معمولا یه هسته بیشتر از اون یکی فعالیت میکنه . من برای حل مشکل هسته ی دوم معمولا از هارد اکسترنال !(دفترچه ای که همیشه همراهمه) استفاده میکنم .

پاسخ:
من هم فعلا همچین نظری دارم که 'مغز اکثر آدم‌ها از دو هسته تشکیل شده'، و هر یک از این هسته ها از زیرهسته‌هایی هم تشکیل یافتن.
دفترچه‌ی هم‌راه هم ایده‌ی مناسبیه، اما گاهاً باعث سنگین‌تر شدن و افزایش cache سی پی یو میشه!
همین چند دقیقه پیش به فکرم اومد که (خلاقیت نسبتاً احمقانه!) دفترچه‌ی زندگی میتونه تنها یک برگ داشته باشه؛ با این نکته که هر روز این برگ رو به روز کنیم و پاکش کنیم و از نو بنویسیم.
چه نگاه جالبی .ما بیولوژیست ها (فیزیولوزیستها !)به این هسته ها میگیم نیمکره! روانشناسا به تیپ شخصیت و برون گرا  و درون گرایی نسبتش میدن.شما هم که به  قول آشناتون کارتون با کنتور برق ! بهش میگین هسته :)
با حال و هوای این روزهای زندگیم ، به نظرم خلاقیت احمقانه ی درستیه.کاش بتونیم همین قدر احمق باشیم!
پاسخ:
:D اصن مهم نیس چی میگیم بهش :D
ها این خلاقیت های احمقانه جای بحث داره شدید!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی